Білоцерківське об’єднане управління Пенсійного фонду України Київської області

Впровадження централізованої системи призначення та виплати пенсій

Нова система обслуговування громадян передбачає функціональне розділення на дві складові:

–  приймання громадян у залах обслуговування (фронт-офіс);

– обробка документів, отриманих від громадян, та надання кінцевого результату (бек-офіс).

Обслуговування громадян в Пенсійному фонді матиме такий вигляд:

Спеціаліст (фронт-офісу), до якого звернувся відвідувач, з’ясовує мету візиту та приймає документи. Він фактично починає створювати електронну пенсійну справу: формує заяву, сканує документи, надані відвідувачем. Відвідувач лише підписує роздруковану заяву і отримує розписку повідомлення про прийняття документів. Громадянину роз’яснюють можливість доступу до інформації, яка обробляється Пенсійним фондом, зокрема через web-портал, та пропонують на безоплатній основі отримати електронний цифровий підпис.

На цьому прийом громадянина спеціалістом фронт-офісу завершується, а пенсійну справу передають до бек-офісу для завершення процесу її формування. Працівник бек-офісу розпочинає процес призначення пенсії. При цьому дані про стаж та заробіток із системи персоніфікованого обліку завантажуються автоматично.

Дані про стаж за періоди роботи до впровадження системи персоніфікованого обліку спеціаліст вносить вручну на підставі даних трудової книжки. Після введення всієї інформації система автоматично обраховує різні варіанти розрахунку пенсії для того, щоб вибрати оптимальний варіант. Про призначення пенсії заявнику надсилається sms–повідомлення і повідомлення на електронну пошту.

Після запровадження цієї системи вся інформація про особу, що звертається за пенсією, зберігатиметься в електронній пенсійній справі, сформованій під час першого звернення громадянина у Фонд. Електронну справу оброблятимуть через централізовану систему призначення та виплати пенсій. Для пенсіонерів це означатиме, насамперед, скорочення терміну обслуговування під час надання документів, строку призначення пенсій, зменшення кількості потрібних для цього документів. Ця система Пенсійного фонду України захищена за сучасними стандартами, що унеможливить втрату персональних даних та витік інформації. Нова система аналізує можливість призначення пенсії за всіма варіантами, на які має право пенсіонер. При цьому не потрібно буде писати заяву на призначення визначеного виду пенсії, варто лише зазначити, що громадянин претендує на призначення пенсії у найвигіднішому для нього розмірі.

 Пенсіонери зможуть звернутися з метою вирішення своїх питань до будь-якого управління Пенсійного фонду, незалежно від місця проживання, отримати консультацію чи надіслати документи дистанційно.

Окрім цього, в органах Пенсійного фонду запроваджується відео- й аудіофіксація прийому громадян. Значно розширюються можливості дистанційного обслуговування громадян, залучаючи до цього веб-портал Пенсійного фонду України.

Кожен громадянин через веб-портал електронних послуг матиме доступ до своєї пенсійної справи. Одержавши електронний цифровий підпис, через персональний кабінет на веб-порталі можливо подати заяву на перерахунок пенсії, не виходячи з дому, контролювати вчасність виплат. Крім того, через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду громадянин має право подати звернення, отримати необхідну консультацію фахівців, записатись на прийом.

Начальник відділу з питань призначення,

Перерахунку та виплати пенсій №1

І.В.Рябушко